برگزاری پایش سلامت جانبازان بیمارستان امام خمینی مشهد در مرکز توانبخشی چابکسر

به گزارش روابط عمومی شرکت متد برنامه پایش سلامت جانبازان بیمارستان روانپزشکی مشهد در اردوگاه توانبخشی سازمان سلامت کوثر (متد) در چابکسر با حضور استاندار محترم گیلان جناب اقای عباسی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران جناب اقای محمدرضا داوطلب، سرپرست اداره کل حسابرسی و امور مجامع بنیاد جناب اقای پور حاج رضایی، مدیرعامل و نائب رئیس سازمان سلامت کوثر دکتر رحمت اله حافظی، رییس دفتر و بازرس ویژه سازمان سلامت کوثر جناب اقای عظیمیان، سرپرست دفتر ورزشی و اردویی بنیاد دکتر میرکاظمی و سرپرست بیمارستان امام خمینی مشهد دکتر اخوان در تاریخ 24 اردیبهشت ماه و طی سه روز متوالی برگزار گردید.
دکتر رحمت اله حافظی ضمن ادای احترام به مقام جانبازان گفت: سازمان سلامت کوثر یک مجموعه جدیدالتاسیس در بنیاد شهید و امور ایثارگران است که با داشتن 10 بیمارستان اعصاب و روان، 17 پایگاه امداد آمبولانس در سراسر کشور، مراکز ارتز و پروتز که ساخت اعضای مصنوعی ایثارگران را بر عهده دارد و 190 مرکز مشاوره در سطح کشور فعالیت می کند. این مجموعه ماموریت تجمیع تمام فعالیت های مرتبط با بهداشت و درمان جامعه ایثارگری را بر عهده دارد.

وی خاطر نشان کرد: جانبازان اعصاب و روان، جانبازان آسیب دیده از نخاع، عزیزان قطع عضو و جانبازان بصیر چهار گروه اصلی از ایثارگران هستند که برنامه پایش سلامت آنان به صورت هدفمند در حال اجرا می باشد.
حافظی در ادامه تصریح کرد: انشاء الله در آینده بتوانیم با استفاده از ظرفیت های موجود استان، این برنامه ها را با حضور خانواده های این عزیزان ایثارگر اجرایی کنیم، در این مسیر قطعا حمایت های معنوی مجموعه مدیریتی استان باعث انگیزه بیشتر برای انجام هرچه بهتر این خدمات خواهد شد.
جناب اقای عباسی استاندار گیلان ابراز داشت: ما هرچه داریم از ایثار و فداکاری جانبازان است. جهت میزبانی از جانبازان تمامی امکانات در اختیار قرار داده خواهد شد و امادگی کامل داریم.
جانبازان سندهای زنده و مدال افتخار کشور هستند که پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران را حفظ کرده اند.
برنامه پایش سلامت جانبازان نیز در این اردو به صورت کامل انجام پذیرفت و جانبازان معزز از لحاظ سوابق بیماری و سوابق جراحی، بینایی سنجی، بررسی وضعیت جسمانی از نظر توان انجام کارهای شخصی به صورت مستقل و به کمک دیگران، بررسی از نظر نیاز به سمعک، نیاز به سونداژ مکرر، نیاز به واکر یا ویلچر و همچنین اندازه گیری قد، وزن، فشار خون، ضربان قلب، اکسیژن خون و BMI نیز بررسی شدند و نتایج کار در پرونده آنان ثبت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *