به گزارش روابط عمومی شرکت متد دوره جامع آموزش آشنایی با سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی صبح روز دوشنبه 9 بهمن ماه 1402 با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر آموزنده، مشاور اجرایی ، دکتر زعیم کهن و کارشناسان و مدیران مراکز تابعه و اساتید برجسته سازمان امور مالیاتی و حسابرسی برگزار گردید.
در این کارگاه مبانی مربوط به نحوه عملیاتی کردن مالیات بر ارزش افزوده و ثبت صورت حساب های الکترونیکی در سامانه مودیان مالیاتی توسط استاد سجادی فر و استاد کرمی تشریح شد.
استاد سجادی فر در این نشست ضمن اشاره به تاریخچه قانون نظام صنفی و قوانین پایانه های فروشگاهی، به بیان صورت حساب های الکترونیکی و غیرالکترونیکی ، گام های صدور و ارسال صورتحساب به سامانه مودیان، اهم تکالیف قانونی و اخذ گرفتن گواهی امضا الکترونیکی و دیگر موارد …) پرداخت.
سامانه مودیان امور مالیاتی، برای تسهیل پرداخت مالیات و شفاف کردن نظام مالیاتی به وجود آمده است. این سامانه میتواند به تمامی درگاههای خرده فروشان و واحدهای صنفی متصل شود و روند اخذ مالیات را سادهتر کند.
سامانه مودیان فاقد اعتبار قانونی نیست و تمامی رویدادهای مالی بر اساس مستندات موجود در کارپوشه هر فعال اقتصادی محاسبه میشود.
قانون پایانه های فروشگاهی، سامانه مودیان و قانون مالیات بر ارزش افزوده دو قانون مهم هستند و یکی از دلایل تصویب آنها، شفافیت فعالیتهای اقتصادی میباشد و آن دسته از اشخاص حقوقی و حقیقی و فعالان اقتصادی و کسب و کارها که مشمول اجرای این قوانین هستند بایستی آشنایی کامل با قوانین و مقررات مرتبط با این قوانین داشته باشند.