زنجیره ارائه خدمات درمانی در سازمان سلامت کوثر در دستور کار است

معاون سلامت سازمان سلامت کوثر، دکتر شادنوش صبح روز شنبه 16 دی ماه جاری  در نشست مدیران و روسای سازمان های تابعه افزود: نظارت و ارزیابی تخصصی مراکز با رویکردهای اعتبار بخشی و روابط درون سازمانی و برون سازمانی، ارتقاء توسعه منابع فیزیکی و نرم افزاری و افزایش بهره وری و ارائه بسته های خدمتی به جامعه هدف از اهداف معاونت سلامت می باشد.

دکتر شادنوش با بیان اینکه جانبازان امانت های ملی این مرز و بوم هستند افزود: پایش سلامت 11 هزار نفر از جانبازان 25 تا 50 درصد در مرحله نخست در دستور کار قرار گرفته است.

معاون سلامت با اشاره به اینکه زنجیره ارائه خدمات در سازمان سلامت کوثر در دستور کار است افزود: مذاکراتی با بیمه نیروهای مسلح و بیمه دی جهت اصلاح قراردادها در حوزه های بیمارستانی و درمانگاهی و ارتز و پروتز صورت گرفته است تا بتوانیم به نتایج مطلوب برسیم.

یکی از رضایت بخش ترین اقدامات در حوزه معاونت سلامت یکپارچه سازی در حوزه تجهیزات پزشکی است. بدین صورت که با استقرار یک برنامه نرم افزاری، اطلاعات  تجهیزات موجود در مراکز ثبت و نیاز هر مرکز و تامین اعتبار آن برآورد می شود با توجه به اینکه سابقه هیچ اطلاعاتی از این دستگا ها در دفتر ستاد و مراکز تابعه وجود نداشت.

دکتر شادنوش در خصوص تلاش همکاران خود اظهار داشت: کتابچه ای از شناسنامه مراکز تابعه تهیه شده است که در اختیار سازمان سلامت کوثر قرار گرفته و در همین راستا کمیته پزشک قانونی و اخلاق پزشکی جهت رصد و ارزیابی منصفانه فعالیت های مراکز  در سازمان سلامت کوثر تشکیل شده است که می تواند در روند بهبود پروتکل های درمانی بسیار موثر باشد.

ایشان با بیان افزایش  شاخص های عملکردی در سال جاری افزود: در شش ماهه اول 1402 در مقایسه با شش ماهه اول 1401 در همه ابعاد شاهد رشد چشم گیر فعالیت های  مراکز بوده ایم.

وی تصریح کرد: مرکز امداد آمبولانس کوثر به یک مرکز فعال کشوری تبدیل می شود که در حال حاضر در 6 استان ( اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل و البرز ، خراسان جنوبی ) دارای پایگاه فعال است و پاسخگوی نیاز جانبازان معزز می باشد و در گام های بعدی به عنوان یک سازمان فعال در سطح کشور توسعه خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *